هدف هر موسسه آموزشی این است که شرایطی ایجاد که تا دانش آموزان و دانشجویان احساس راحتی بیشتری داشته باشند و شرایط رشد و پیشرفتشان مهیا باشد. صندلی آموزشی استاندارد یکی از عامل های موثر در برگزاری کلاس های درسی می باشد چرا که خستگی کمتری به همراه دارد و دانشجو احساس راحتی بیشتری دارد. تعلیم و تربیت بنیاد آینده است و برای سرمایه‎گذاری آینده چه مکانی بهتر از محیط های آموزشی در جامعه‎مان وجود دارد.

صندلی دانشجویی و صندلی آموزشی استاندارد کلاس درسی

ممکن است زمان اندیشیدن در مورد نحوه به حداکثررسانی موفقیت در کلاس درس، اولین موضوعی که به ذهن می‎‎آید صندلی دانشجویی و صندلی آموزشی قصرچوب نباشد ولی شاید باید باشد. در مقاله‎ای تحت عنوان «دردناک‎ترین روزهای زندگی‎تان»، نویسنده از تحقیقی صحبت می‎کند که نشان می‎دهد مبلمان نادرست کلاس درس می‎تواند تا ابد برای فرد یک درد مزمن بدنی به وجود آورد و البته تاثیر منفی روی یادگیری را نیز نباید از یاد ببریم. 

اهمیت مبلمان کلاس درسی فراتر از رشد سیستم ماهیچه‎ای یک کودک است. معلمان هر روز شاهد این هستند که چطور یک مبلمان مناسب (یا نادرست) می‎تواند روی تمرکز، مدیریت زمان، همکاری و تعامل در کلاس درس تاثیر بگذارد.

بنابراین، با توجه به این نکته، به موضوع تجهیز یک کلاس درس با یک مبلمان درسی ایده آل نگاهی می‎اندازیم

صندلی آموزشی مناسب

به معلمان یاد داده شده است با استفاده از تکنیک‎های مختلف یک موضوع را به دانش‎آموزان با قابلیت‎های مختلف آموزش دهند. با آن که معلمان درک می‎کنند که هر دانش‎آموز نیازهای ذهنی متفاوتی دارد، اما اغلب اوقات این حقیقت که تمامی افراد همچنین یک نیاز فیزیکی متفاوت دارند فراموش می‎شود.

به سادگی نمی‎توان فرض کرد که یک نوع صندلی مناسب نیاز هر دانش‎آموز و دانشجو باشد. بنابراین یک کلاس درس باید از صندلی‎های درسی متنوعی بهره ببرد. شرکت‎هایی در بازار هستند که علاوه بر صندلی درسی استاندارد، صندلی‎های مخصوص کلاس درس متفاوتی تولید می‎کنند.

از صندلی‎های گهواره‎ای (تکانشی –rocker chairs ) و کوسن‎های مخصوص نشستن روی کف اتاق (floor cushions) گرفته تا صندلی بین بگ (کیسه‎ای - beanbag chairs) و صندلی فنری ثابت (stable bouncy chairs)، برای هر کودکی با هر نیاز فیزیکی در کلاس درس مدلی در بازار وجود دارد.

میز و صندلی آموزشی

اگر داخل یک کلاس درس پیشرونده (progressive classroom) شوید، ممکن است ببینید روی مت (زیرانداز) یوگا در حال مطالعه هستند، از پنجره به عنوان یک تخته ایده آل استفاده می‎کنند یا برای همکاری با یکدیگر دایره‎ای روی کوسن‎های مخصوص کف اتاق نشسته‎اند و چنین چیزی عالی است. کلاس‎های درس مبتنی بر انعطاف‎پذیری و تحرک آینده آموزش هستند.

با وجود این، همیشه نیاز به میز دانش‎آموزی وجود خواهد داشت. خوشبختانه، امروزه فضاهای کاری (workstation)دانش‎آموزان به اشکال و اندازه‎های مختلف وجود دارند و از گزینه‎هایی برای تغییر پیکربندی و تنظیم بهره می‎برند، در نتیجه تجربیات معلم و همچنین دانش‎آموز غنی‎تر می‎شود.

حرف نهایی

یادگیری دانش‎آموز اولویت اصلی در کلاس درس است و هنگام انتخاب صندلی آموزشی و صندلی دانشجویی مناسب برای مدرسه و دانشگاه ها خود، باید ارزش آن را همچنین در اولویت قرار دهید. کیفیت صندلی آموزشی روی امنیت دانش‎آموز و دانشجو و ماندگاری محصول تاثیر می‎گذارد و باید بهترین راه‎حل را برای کلاس درس خود انتخاب کنید.

منبع : سایت قصرچوب