اگر متوجه میشوید که پس از یک روز کار در دفتر کار خانگی خود احساس درد و خستگی میکنید، سریع به سراغ یک فنجان قهوه نروید، بلکه به صندلی اداری خود نگاه کنید. ساعات نشستن افراد روی صندلی به نسبت گذشته به مراتب بیشتر شده است و برخورداری از یک صندلی اداری راحت و ارگونومیک میتواند به طور کامل احساس شما را پس از یک روز پشت میز نشینی تغییر دهد و بهتر کند.

چه قصد خرید یک صندلی جدید یا بررسی صندلی فعلی خود را داشته باشید، در این مطلب 6 ویژگی مهمی را نام میبریم که یک صندلی اداری باید داشته باشد تا مطمئن شوید پشت میزنشینی کابوسی برای شما نخواهد بود.

ارتفاع قابل تنظیم صندلی اداری

بسته به میزی که دارید، ارتفاع بهینه برای صندلی اداری شما فرق میکند، بنابراین مطمئن شوید که ارتفاع صندلی شما قابل تنظیم است. ارتفاع نشیمنگاه از حدود 41 تا 54 سانتیمتر از کف اتاق برای اکثر افراد باید مناسب باشد. براساس اطلاعاتی که سایت spine-health.com منتشر کرده است در زمان نشستن روی صندلی باید بتوانید پای خود را روی کف اتاق صاف قرار دهید و مفاصل ران شما نسبت به کف در حالت افقی باشد و دستها در ارتفاعی برابر با میز قرار گیرند.

صندلی اداری

خم شدن پشتی صندلی اداری

در مدرسه حضور ندارید و نیازی نیست مانند محیط کلاس درس صاف بنشینید. براساس اعلام متخصصان، نشستن با زاویه خمیده 135 درجه حداقل فشار را به کمر شما وارد میکند. مطمئن شوید که پشتی صندلی شما کمی جا دارد تا دولا شوید.

دستههای صندلی اداری

موقعیتی که برای گذاشتن دست روی دسته صندلی اداری برای کاهش درد پیشنهاد میشود به این شکل است که بازو خود را نزدیک به صفحه عمودی نگه دارید و ساعدهای شما باید نزدیک به صفحه افقی باشند. بنابراین صندلی بخرید که دسته داشته باشد و عهد ببندید از آنها استفاده کنید.

صندلی اداری با نشیمنگاه دارای عمق زیاد

برای این که حالت زانوهای خود را در حالت عالی نگه دارید، نیاز به صندلی با نشیمنگاهی دارید که عمقی مناسب با بدن شما داشته باشد. روی صندلی در حالتی که تکیه دادهاید بنشینید، یک عمق مناسب باید بین 5 تا 10 سانتیمتر بین نشیمنگاه صندلی و پشت زانوهای شما باشد.

چرخکهای مناسب

تمامی صندلیهایی که چرخک دارند به یک شکل طراحی و ساخته نمیشوند. اگر میز شما روی یک سطح سخت قرار دارد، یک صندلی با چرخکهای نرم لاستیکی پیدا کنید. اگر کف فضای کار شما فرش پهن شده است یا صندلی شما روی قالیچه قرار میگیرد، چرخکهای سفت به شما کمک میکنند بهتر جابهجا شوید.

پشتیبان قابل تنظیم قسمت پایینی کمر

نشستن به مدت طولانی بدون پشتیبانی از خمیدگی قسمت پایینی کمر روی ستون فقرات شما فشار وارد میکند و باعث میشود قوز کنید، بنابراین حتما صندلی پیدا کنید که برای قسمت پایینی کمر پشتیبان داشته باشد. مطمئن شوید بخش پشتیبان قسمت پایین کمر از نظر عمق و ارتفاع قابل تنظیم است.


منبع : سایت قصرچوب